Nyheter
KP informerar om Covid- 19
Uppdatering
Då en av våra anställda har drabbats av viruset har vi vidtagit extra försiktighetsåtgärder under måndag-onsdag vecka 18. Vi kommer att arbeta hemifrån dessa dagar och därmed blir det svårt att lämna material till oss fysiskt. Vi kommer att tömma brevlådorna lite oftare och om materialet inte får plats där i så hör av er till Christopher (0731562895) så bestämmer ni någon tid som passar.
Kära KP- Kund
Covid-19-utbrottet ger oss driftsmässiga och organisatoriska utmaningar och vi behöver hitta lösningar på dessa, lösningarna kan dock innebära konsekvenser för dig och din verksamhet. Därför vill vi informera dig om hur vi planerar och organiserar oss under utbrottet av Covid-19.
Vi drar ner på fysiska möten
Inom KP kommer nu våra anställda att arbeta hemifrån där det är möjligt, men vi ser till att ha tillgänglig personal på plats för att svara på frågor och levererar tjänster så nära normal kapacitet som möjligt.
I skrivande stund är ingen av våra anställda smittade men vi tar hänsyn till anställda som har nära relation till personer som är extra mottagliga för smitta. Det innebär att dessa inte kommer att ha någon direkt kundkontakt den närmaste tiden och vi rekommenderar starkt att möten hålls digitalt.
Vi är tillgängliga
Som din kompetensleverantör ska vi göra allt för att du som kund ska känna dig trygg. Vi har en sida på vår samarbetspartners webb där du som arbetsgivare hittar svar från deras experter på dina frågor, Coronaviruset – vanliga frågor för arbetsgivare
Vi uppmanar alla att följa myndigheternas råd för att minska och förebygga smitta, Folkhälsomyndighetens information om covid-19
Tiden framåt kommer att vara utmanande, men vi på KP Revision strävar efter att så långt som möjligt kunna upprätthålla ”business as usual” genom färre fysiska möten och personkontakter.
Vår vision är fortsatt: För redovisning och revision tillsammans i framtiden!
Vi återkommer med uppdaterad information i de fall våra rutiner förändras.
AB KP Revision vill bli fler, är du en av dem?
KP Revision AB är en redovisning- och revisionsbyrå sedan 2001 med sex anställda.
Bland våra kunder som till huvuddelen är belägna i Sjuhäradsbygden, finns företag i varierande stolekar och branscher.
Efterfrågan på våra tjänster ökar samtidigt som vår ambition är att erbjuda våra kunder hög o snabb service. Därför söker vi nu
REVISORSASSISTENT / REDOVISNINGSEKONOM
Antingen är du nyligen examinerad, eller så har du några års erfarenhet från ekonomiarbete. Du är duktig på att bygga relationer, har hög servicekänsla och agerar affärsmässigt. Du är social, positiv och driven. Du är inte rädd för att ta egna initiativ, är noggrann samt har en god analytisk förmåga. Du har också en förmåga att se kundens behov och möjligheter. Det är viktigt att du fungerar självständigt samt har lätt för att samarbeta.
I tjänsten arbetar du nära våra kunder med varierande arbetsuppgifter såsom löpande bokföring, avstämningar, bokslut, årsredovisningar, deklarationer och revisionsgranskning.
GODKÄND ELLER AUKTORISERAD REVISOR
Du ska vara godkänd eller auktoriserad revisor, vara noggrann och analytisk samt ha en uttalad servicekänsla. Dina kunskaper är viktiga, men vi sätter högt värde på social kompetens och att du fungerar självständigt likväl som i grupp. Du har även förmågan att se kundens behov och möjligheter. Egna kunder ses som meriterande.
INTRESSERAD?
Vi utvecklas tillsammans genom både intern och extern vidareutbildning.
Tjänsterna är heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Frågor bevaras av Christopher Larsson, christopher@kprevision.se, 033-207273
Välkommen med din ansökan på mail till info@kprevision.se
AB KP Revision anställer, men vill bli fler!
Vi har anställt Josefin Ryberg, från och med 16 september, som ansluter till vår redovisningsavdelning. Josefin känner ni igen sedan innan då hon nu väljer efter några månader på annan byrå komma tillbaka till oss på KP. Ni når henne som tidigare på 033-207279 eller josefin@kprevision.se. Så himla roligt att få välkomna Josefin tillbaka till oss. VÄLKOMMEN!